Мораль та етика вченого і психологічні особливості наукової роботи (111 – Математика, магістратура)
Тип: На вибір студента
Кафедра: механіки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | доцент Звізло І. С. | МТПМ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | МТПМ-11 | доцент Звізло І. С. |
Опис курсу
У програмі курсу розглядаються:
• історичні аспекти розвитку механіки;
• принципи та методи збирання, систематизації, узагальнення та використання інформації й здійснення наукових досліджень за профілем спеціальності;
• практичні питання редагування та підготування матеріалів до публікації;
• основи наукової організації праці;
• психологічні риси характеру людини, які сприяють та ускладнюють виконання творчих дій, науково-дослідницьку роботу.
Метою викладання дисципліни є:
• навчити студентів помічати поряд із високою наукою наукові спекуляції та квазінауковість окремих тверджень і навіть теорії;
• під час аналізу прикладів прояву квазінаукових теорій виробити стійке розуміння принципової різниці між науковими і квазінауковими результатами, на основі засвоєння принципів моралі та етики наукових досліджень набути імунітету від можливого захоплення квазінауковими теоріями;
• навчити студентів використовувати сильні та слабкі сторони психології своєї особистості та інших учасників творчого колективу;
• працювати над саморозвитком;
• стати пропагандистом методологічно справді наукового пізнання світу.
Рекомендована література
- Ольховський В. Про академічну свободу і моральний вибір // Вісн. НАН України, 1997. №5. С. 1923.
- Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування. Львів: Сполом, 2001, 224 с.
- Beveridge W. I. B. The art of scientific investigation. New York: W.W.Norton & Company Ink., 1957. Xii+178p.
- Академічна доброчесність як основа сталого розвитку університета / Міжнарод. благод. фонд « Міжнарод. фонд дослідж. освіт. політики», за заг. ред. Т. В. Філіпова, А. Є. Артюхова. – К.: Таксон, 2016. – 234 с.