Мораль та етика вченого і психологічні особливості наукової роботи (111 – Математика, магістратура)

Тип: На вибір студента

Кафедра: механіки

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
23Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
216доцент Звізло І. С.МТПМ-11

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
216МТПМ-11доцент Звізло І. С.

Опис курсу

У програмі курсу розглядаються:
• історичні аспекти розвитку механіки;
• принципи та методи збирання, систематизації, узагальнення та використання інформації й здійснення наукових досліджень за профілем спеціальності;
• практичні питання редагування та підготування матеріалів до публікації;
• основи наукової організації праці;
• психологічні риси характеру людини, які сприяють та ускладнюють виконання творчих дій, науково-дослідницьку роботу.

Метою викладання дисципліни є:
• навчити студентів помічати поряд із високою наукою наукові спекуляції та квазінауковість окремих тверджень і навіть теорії;
• під час аналізу прикладів прояву квазінаукових теорій виробити стійке розуміння принципової різниці між науковими і квазінауковими результатами, на основі засвоєння принципів моралі та етики наукових досліджень набути імунітету від можливого захоплення квазінауковими теоріями;
• навчити студентів використовувати сильні та слабкі сторони психології своєї особистості та інших учасників творчого колективу;
• працювати над саморозвитком;
• стати пропагандистом методологічно справді наукового пізнання світу.

Рекомендована література

  1. Ольховський В. Про академічну свободу і моральний вибір // Вісн. НАН України, 1997. №5. С. 1923.
  2. Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування. Львів: Сполом, 2001, 224 с.
  3. Beveridge W. I. B. The art of scientific investigation. New York: W.W.Norton & Company Ink., 1957. Xii+178p.
  4. Академічна доброчесність як основа сталого розвитку університета / Міжнарод. благод. фонд « Міжнарод. фонд дослідж. освіт. політики», за заг. ред. Т. В. Філіпова, А. Є. Артюхова. – К.: Таксон, 2016. – 234 с.

Силабус:

Завантажити силабус